Velux, highLight of Blind Gekocht

Velux

Home is where your heart is, and that is the main goal that we try to achieve in the VIER-format BLIND GEKOCHT.

 

 

Briefing

Velux has a large variety of quality products (flat roof windows, roof windows, …) with full focus on several topics as light and ventilation. Home is where your heart is, and that, in a nutshell, is what we are aiming for in the VIER-format BLIND GEKOCHT.

Velux was looking for a true partnership where innovation, inspiration and solution meet. A partnership that connects with the potential consumer in multiple ways and through multiple drivers.

Concept

Highlight the link between Velux & Blind Gekocht, an SBS-format, broadcasted on TV-channel VIER, in which young couples entrust their total savings plus a mortgage loan to a production house and a team of experts. Their goal? Find the first home of their dreams, based on a wish list, but within the boundaries of realistic expectations. VIER buys and renovates the house and finally reveals it to the couples or singles, who, at the very end, ‘blindly’ take possession of the keys to their new home: BLIND GEKOCHT!

For Velux, we created a full TV-package: trailering, billboarding, product integration in multiple episodes and several native articles online, integrated in the Blind Gekocht Online Magazine. The online magazine was built up by editorial articles and online videos, created by our team mainly with before & after images of the renovated houses. The magazine was triggered via native bannering.

To maximise the campaign’s reach and impact, we combined our media brands VIER, nieuwsblad.be, gva.be, hetbelangvanlimburg.be and standaard.be.

Quote Client

”Licht brengt leven” is de slogan van VELUX en dat past mooi binnen het kader van Blind Gekocht waar ze niet alleen figuurlijk meer licht in het leven van de kandidaten brengen door hen te helpen bij de zoektocht naar hun droomwoning, maar ook letterlijk doordat interieurarchitect Bart Appeltans veel belang hecht aan het aanbrengen van meer daglicht in die woningen. Vandaar ook dat we bij VELUX ook direct openstonden voor een partnership. En de resultaten bleven niet uit! In Kortrijk zorgden we er samen met de programmamakers voor dat alleenstaande mama Davina en haar zoontje niet alleen meer licht in hun woonruimte kregen maar vooral ook een betere isolatie door het plaatsen van 2 platdakvensters ter vervanging van de verouderde koepel. Ook in Overijse kregen de kinderkamers van Gabriel & Isaura een ware make-over. Met de 2 geplaatste STUDIO dakvensters baden ze nu in het licht!

De programmamakers waken er heel erg over dat de verhaallijn telkens klopt om zo te zorgen voor het best mogelijk eindresultaat binnen de mogelijkheden van het budget. Tegelijkertijd doen ze er toch alles aan om de partners tevreden te stellen en ervoor te zorgen dat de voor hun belangrijkste producten in de kijker gezet kunnen worden. Ook praktisch gezien stond het ganse team ervoor open om samen naar de best mogelijke manier van werken te zoeken. Zowel voor ons als voor Blind Gekocht zelf was seizoen 2 een waar succes!”

Velux, Annelies Van Winkel

 

 

mediamix

  • VIER
  • VIER.be, nieuwsblad.be

Target Groups

  • Family
  • Home & Deco

Results

Check the before and after coverage of the houses in Kortrijk and Overijse by way of summary of the strong results in reach, ratings, execution, innovation and client satisfaction.  

WANT TO DISCOVER WHAT IS ON OUR MIND?